Nikon Imaging | Україна | Європа

Порада експерта: Мій незамінний об’єктив NIKKOR

Мій незамінний об’єктив NIKKOR
Чому я віддаю перевагу об’єктиву AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR

Автор тематичної статті та зображень: Венсан Версаче (Vincent Versace).

 

"Мистецтво нам дано, щоб не померти від істини"

– Фрідріх Ніцше

© Венсан Версаче

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, 1 с, f/11, ISO 500, пріоритет діафрагми, матричне вимірювання. Фокусна відстань – 48 мм

© Венсан Версаче

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, 1/10 с, f/4,8, ISO 200, пріоритет діафрагми, матричне вимірювання. Фокусна відстань – 62 мм

© Венсан Версаче

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, ¼ с, f/32, ISO 100, пріоритет діафрагми, центрально-зважене вимірювання. Фокусна відстань – 78 мм

Подорожуйте без зайвого обладнання

Кожен митець має свій інструмент. Це той інструмент, за допомогою якого він утілює своє творче бачення. У випадку з музикантом це справжній музичний інструмент, а от полотно й пензель художника – це засоби більш метафоричного характеру, так само як і в танцівників, які виражають своє творче бачення за допомогою тіла.

Для фотографа такими інструментами є фотокамера та об’єктив. Об’єктив – це пензель, датчик фотокамери – полотно, файл – партитура, а фінальне зображення – це симфонія.

Якщо мені б довелося вибрати один чинник, який найбільше визначає характерний стиль моїх знімків, я б назвав об’єктиви. Їх у мене більше, ніж у невеликій фотокрамниці. Мене не так часто питають, чому я вирішив зняти щось саме так. Найчастіше запитують, які фотокамеру, об’єктив і діафрагму я використовував. Відповідь проста: мої незамінні супутники – це фотокамера Nikon D750 (до неї я використовував Nikon D610, ще раніше – D600, а ще до того – D3X) і об’єктив AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR.

Ось що я зазвичай відповідаю на таке запитання, проте насправді ця відповідь не дуже корисна. Правильніше запитання звучить так: чому я віддаю перевагу цьому об’єктиву над усіма іншими. Кожен об’єктив має властивості, що роблять його унікальним. Мені подобається об’єктив із фокусною відстанню 28–300 мм, адже він викривлює світло не так, як усі інші. І я вважаю це правильним вибором, оскільки під час зйомки для мене важливо впіймати сюжет у конкретний момент. Кожне рішення щодо зображення (аж до друку фінального знімка) потрібно приймати, коли вас захопив сюжет і ви натискаєте кнопку затвора.

Коли я не працюю в студії, я беру із собою чотири фотокамери та дев’ять об’єктивів. У більшості ситуацій я вибираю об’єктив із фокусною відстанню 28–300 мм з однієї причини: він працює дуже швидко. Я можу вибирати фокусну відстань від 28 мм, що приблизно дорівнює куту огляду зору людини, до збільшеної відстані 300 мм, яка дає змогу підрахувати пори на шкірі людини, але при цьому ніхто не помітить, що ви підійшли так близько. Це та відстань, коли людина може лише "відчути", що на неї хтось дивиться.

Я змінив чотири фотокамери, постійно переходячи до сучаснішої системи, але один об’єктив залишився моїм основним. Це рішення зумовлене низкою неймовірних подій. Першою з них була розробка 24-мегапіксельного датчика для фотокамери Nikon D3X з об’єктивом із фокусною відстанню 35 мм. 24 мегапікселі – це магічне число, яке забезпечує роздільну здатність для створення роздруківок на полотні розміром із картину (112 см x 92 см). Другою подією стала поява 24-мегапіксельного датчика, який створює майже "безшумні" зображення при високих значеннях ISO. Я починав із фотокамери Nikon D600, потім була D610, а зараз я використовую D750. І я дійшов висновку, що варто знімати з автоматичним значення чутливості ISO. У мене є чудові знімки з дуже низьким рівнем шуму, зняті з надвисокими значеннями ISO. Така висока якість зображення стала можливою завдяки постійному вдосконаленню датчика компанією Nikon, додаванню процесора обробки зображення EXPEED 4, а також використанню в об’єктивах NIKKOR скла неперевершеної якості.

© Венсан Версаче

D750, AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR, 1/30 с, f/5,6, ISO 400, пріоритет діафрагми, матричне вимірювання. Фокусна відстань – 300 мм

Як я вже казав, я переконаний, що обֹ’єктив – це пензель, а датчик фотокамери – полотно. Ось чому я беру із собою так багато об’єктивів, коли знімаю поза студією. І незважаючи на таку велику кількість обладнання, я все одно віддаю перевагу об’єктиву з фокусною відстанню 28–300 мм. Я також вибираю його, якщо мені потрібен тільки один об’єктив. Він ідеальний для ситуацій, коли я не знаю, яка зйомка мені потрібна: ширококутна чи телефото. А в польових умовах дуже часто бувають такі ситуації.

Також причиною такого мого вибору слугує ефект боке – спосіб передачі об’єктивом зображення в кадрі від високого рівня фокусування до розмиття. На мій погляд, це найважливіший фактор, який треба враховувати під час вибору об’єктива. Усі об’єктиви вміють фокусуватися, це їхня робота. Важливий спосіб, у який кожен із них передає градації діапазону – від повного фокусу до розмиття. На знімках важливіші об’єкти поза фокусом, аніж ті, на яких сфокусувався об’єктив. Це простий закон оптичної фізики. Крім чіткого знімка, який забезпечує фокусна відстань 28–300 мм, для мене передусім важливий чарівний ефект боке, що пропонує вибраний мною об’єктив. Об’єднайте ці можливості боке з удосконаленою чутливістю в умовах недостатнього освітлення датчиків, використаних у фотокамерах D4S, D750 і D610, і ви отримаєте неймовірні зображення. Датчики цих фотокамер дають змогу зняти найкрасивіше надслабке світло за допомогою діафрагми та витримки, які здатні "зупинити" момент. Це означає, що тепер мені не потрібен світлосильний об’єктив (f/1,4, f/2,0 або f/2,8) в умовах недостатнього освітлення. Я можу й надалі використовую ці типи об’єктивів через ефект боке, але вони мені більше не потрібні під час зйомки майже без світла.

Під час моїх останніх трьох зйомок у М’янмі, останніх трьох на Кубі, останніх двох в Індії та майже під час кожної зйомки між ними я використовував об’єктив із фокусною відстанню 28–300 мм як свого основного помічника. За останні п’ять років я зробив знімків за допомогою цього об’єктива більше, ніж із будь-яким іншим із мого арсеналу фотообладнання.

У мене найкраще виходять знімки моментів, які мене захоплюють, на які натрапляє мій об’єктив. Фінальна якість зображення напряму залежить від об’єктива та фотокамери, які я використовую для зйомки. Кадри, які я створюю, – це запорука мого професійного зростання. Протягом п’яти останніх років найчастіше я підкорював гру світла й тіні за допомогою об’єктива з фокусною відстанню 28–300 мм. Фотокамери постійно змінюються, проте якісне скло об’єктива – це навічно.

Автор тематичної статті та зображень: Венсан Версаче (Vincent Versace).